poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Klient PBI

Przeglądając dostępność różnych staroci na Wolnych Lekturach nie znalazłem czegoś, czego szukałem. Poszukiwana książka była jednak dostępna w Polskiej Biblitece Internetowej, której główną zaletą jest to, że nie da się z niej normalnie korzystać.

Kiedyś już kleciłem sobie jakieś skrypty, które potrafiły pobierać książki z PBI, ale było to w epoce, kiedy do czytania używałem PALMa.

Postanowiłem więc sklecić coś, co będzie bardziej współczesne. W ten sposób powstał Klient PBI - aplikacja w javie, która potrafi wyszukiwać książki na PBI, pobierać je i zapisywać w plikach EPUB i HTML, z naciskiem na EPUB. Na razie (i nie wiem czy to się zmieni) program nie radzi sobie z obrazkami, a więc z książkami jedynie zeskanowanymi.

Przewidziałem 4 opcje sklejania stron: brak poprawek, optymalizacja dla wierszy, tryb standardowy i tryb z usuwaniem przenoszenia wyrazów. Ten ostatni jak na razie nie jest zaimplementowany i działa jak standardowy, bo jak na razie nie trafiłem na książkę, w której taka operacja byłaby konieczna.

Samo składanie tekstu z PBI nie jest trywialne, bo niektóre książki są serwowane czymś, co nawet nie jest poprawnych HTMLem, w jakiejkolwiek wersji. Dlatego nie jestem w stanie gwarantować sukcesu przy każdej książce.

Dlatego wszystkich potencjalnych użytkowników prosiłbym z jednej strony o zwyczajne uwagi na temat problemów z działaniem aplikacji, zgłaszanie wszelkich błędów w generowanych plikach i w marę możliwości walidację poprawności tych plików na http://validator.idpf.org/.

Ponieważ sam używam praktycznie Linuksa, więc będę wdzięczny za wszelkie informacje o działaniu na innych platformach.

Pliki do pobrania:
Windows: KlientPBI.exe
Wszystkie platformy: KlientPBI-0.6.zip (skrypty uruchamiające znajdują się w katalogu bin)

Wymagana Java 7 lub nowsza.

Wszelkie uwagi i problemy proszę zgłaszać na: http://rrrekin.freshdesk.com/ lub mailem na support@rrrekin.freshdesk.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz